Lähdimme Rymättylästä vailla mitään varsinaisia suunnitelmia kohti Suomen Turkua. Turussa ajelimme keskustassa ja VFR päätti sammua. Alkukesästä vaivannut keltaisen liittimen vika ilmentyi taasen. Kaikki oli ihan pilalla. Olen aikaisemminkin ollut sitä mieltä meiltä että myös Turku on ihan pilalla mutta nyt se on oikeasti vielä enemmän pilalla koska siellä mopot särkyy ja kaikkea. Pienen hetken jälkeen VFR kuitenkin käynnistyi, matka sitten lähti etenemään kohti Lietoa. Tuumasimme että koska näillä nurkilla olemme, ajetaan siis Härkätietä pitkin Tarvasjoeltä lähtien. Tienumeroita oli ainakin 2230, 2250, 2264 ja 2810. Somerolle asti päästiin varsin mukavasti. Murkinatauon jälkeen moottorin pyörän pyörät olivat jälleen pyörimässä. Matka jatkui siivosti tietä 2410 pitkin. Mopedipoliisin käsimerkeistä ymmärsimme että maisemista voi nauttia myös hiljaisemmalla vauhdilla. Virkavallan suosittelemaa pysähtymistä tai vaikkapa pakollisia tienkäyttömaksuja ei kuitenkaan pitänyt suorittaa.
 |
Pit stop @ Yhdystie 1871, n 30 min |
Kun alittimme Helsiki-Turku moottoritien jotain nelinumeroista soratieta tietä pitkin ajellessa minun VFR oli taas ihan pilalla. Pysähtyi oikeasti. Pitisitte kaivaa Leatherman ja muut ruuvimeisselit esille että saisi tuon kontaktivian taas pois. Ei oikein mene japsi-insseille tunnustusta että kaikki pyörän maadoitukset kulkevat noin 10 snt arvoisen muovisen liittimen kautta. Onneksi ei tarvinnut ihan kaikkea katetta purkaa pois vaan vian korjaus hoitui alle puolen tunnin. Pinnien taivuttelu ja putsausriitti. Sitten taas maisema vaihtui kohti Lohjaa.
 |
VFR ei-niin-pilalla |
 |
miikammopo |
Näin summattuna reissu oli varsin onnistunut! Saariston rengastielle kannattaa mennä jos siellä ei ole aikaisemmin käynyt. Oli todella kiva tarkistaa myös tämä kolkka Suomesta. Mopoiluarvoa tällä oli ihan kivasti, tiet olivat saarella mutkaisia ja suht hyvä kuntoisia, tosin lauttareittien pätkimiä. Tähän hengenvetoon täytyy todeta ettei reitillä ole tosin enää toiselle reissulle nähtävää, toisin kuin vaikka Norjassa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti